Jag är ledbruten........

Igår var jag på shiatsubehandling och gissa om jag blev manglad. Terapeuten gjorde någon sorts diagonal utsträckning som gjorde förbannat ont. Det var nästan så tårarna trängde fram.  Jag fått en övning som jag ska försöka göra tre gånger om dagen. Den är mycket enkel egentligen och ska enl. terapeuten vara effektiv mot fluffet runt magen. Det handlar om att göra en långsam eller snabbare midjevridning fram och tillbaka till höger och till vänster och huvudet ska följa med medan höftpartiet står stilla och det ska göras flera gånger om dagen, 3-5 min varje gång.
                                                      
På torsdag är det starten för ett trenätterspass igen. Det är drygt att tänka på det men sen går det rätt fort ändå när jag är mitt uppe i det. Min långa nattfria period som jag påannonserade i ett tidigare inlägg blev givetvis bruten. Så fort jag njutit at tanken ringde chefen och undrade om jag möjligen kunde jobba måndag natt i stället för måndag dag. Jag gick med på det...........och det blev nog egentligen nästan bättre.

Deklarationen är inlämnad men innan jag lyckades lämna in den blev jag nästan galen. Av en eller annan deklarationsteknisk anledning fick jag ingen kod från skattemyndigheten utan jag var tvungen att använda e-legitimation för att skicka in. Det värsta var bara att hur jag än installerade och krånglade så fick jag inte den att fungera.

Det är konstigt - plötsligt kommer bara svaret upp i huvudet. Prova att använda en annan web-läsare! Någon av barnen har installerat en web-läsare som heter Mozilla Firefox (som jag länge tänkt avinstallera) på min dator. Varför ska de klåfingra i mina program när det har egna datorer? Jo just för att jag ska kunna använda e-leg kanske för när jag surfade genom den så plupp........poppade e-legitimationen upp så fint och deklarationen behövde inte skrivas för hand. Nu tror jag att den får vara kvar.................... Ibland är det bra med klåfingriga barn eller ungdomar kanske man ska kalla dem.

Kommentarer
Postat av: maritha

Jag har oxå funderat på varför dom måste vara och greja med min dator när dom har egna men det kanske är så dom fungerar, ungdomarna kanske bara vill hjälpa sin inte allför tekniska mamma, men deklarationen den fixade jag galant utan hjälp från dom iaf=)

2009-05-06 @ 23:51:38
URL: http://marithape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0