Kålpudding - himmelskt gott

Idag har jag lagat kålpudding för andra gången i livet och den blev fantastiskt god. I stort sett följde jag det här receptet från ICA. Mjukstekt kål smaksatt med sirap och lite salt i botten på en form. Köttfärs, hackad stekt lök, ett par ägg, kokt ris, lite mjölk, salt och peppar som mellanlager och sen resten av kålen ovanpå. Jag hade lite fullkornsris i kylen som jag använde i stället för grötriset och tog då drygt 2 dl av det kokta. Man skulle också ringla lite smält smör och lite sirap ovanpå och sen in i ugnen. Det blidades en del vätska i formen som jag hällde av och gjorde sås på. Oj, oj, oj så gott det blev. Det var garanterat inte sista gången.

En serie av tre nätters jobb ligger framför mig nu. Det känns jobbigt innan man går på men är bara en natt avklarad så går resten av bara farten. Det är ju ändå så grått att det spelar ingen roll om man är vaken natt eller dag. Det är nästan skönt att vandra i en ständig grå sörja. Näe...tacka vet jag sommaren!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Visst är kålpudding super gott ....det receptet följer jag också...

Kram Ingrid

2009-11-19 @ 22:48:22
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0