Svampsmörgås i kväll.

 

Solen sken faktiskt några minuter igår så jag pallrade mig upp i hyfsad tid för att hinna en tur till skogen. Lägg märke till att det var inte "sjusovning" utan jag hade jobbat natten innan så jag klev upp runt 13.30.
Väl framme möttes vi av skylten "JAKT PÅGÅR" så jag blev lite skeptisk till att ge mig in i skogen men å andra sidan så skulle vi bara hålla oss nära vägen och någon måtta får det väl vara på skjutandet tänkte jag men hade det ändå lite i bakhuvudet hela tiden.

Gårdagens skörd ser ni på ovanstående bilder. Nere i pannan sjönk det ihop massor eftersom svampen var välfylld av fukt men ett par svampsmörgåsar var till kvällen blir det allt. Jag konstaterade också att det här fick bli den sista svamputflykten för det här året.

I kväll ska vi spela bingolotto och vi hoppas på högvinst så klart men annars så har den här helgen mest gått i arbetets tecken. I morgon kl. 08:00 ska jag vara på jobbet igen men sen får jag vila ett par dagar. SKÖNT

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Svamp macka är jätte gott.

Kram Ingrid

2009-11-22 @ 19:29:50
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0