Vildsvinen invaderar

I helgen hade vår tämligen centrala stadsdel besök av fyra vildsvin enligt lokaltidningen. Det var inte utan att jag tittade lite extra idag när jag begav mig till den affär där de först beskådades. Senare hade de dragit sig mot en park som ligger inte alls långt från min lilla trädgård. Det skulle allt vara grannt att få sin trädgård sönderbökad av ett gäng vildsvin. Hoppas det inte händer säger jag bara.

Ingen hade dock fotograferat djuren trots alla kameramobiler så egentligen känns det som att jag inte tror på det förrän jag ser dem själv så osannolikt känns det.

Kultingarna är ju söta men huvaligen för att möta en stor galt när man är ute och promenerar. Man får väl utgå från att de inte gillar oss heller och att det lokala besöket var ett misstag.

Något som däremot roar mig är att se hur folk beter sig när det gäller att få det omtalade vaccinet. Hur kan man gå upp och ställa sig i en kö före sju på morgonen för att vara först i kön när vaccinationsbyrån öppnar kl. 10. och börjar dela ut könummer. Det övergår mitt förstånd. Snacka om hysteri.

Det får mig att tänka på ojekrisen någon gång då tanterna stal ur varandras kundvagnar i full panik för att bli utan det tidningarna annonserat om att det skulle bli brist på. Var det mjölk eller mjöl? Jag tror faktiskt det var mjöl. Folk som aldrig bakade över huvud taget hade antagligen sina kundvagnar fullastade med vetemjöl. Jag tror att det var någon bensinransonering som skulle göra att lastbilarna inte kunde transportera i "normal" omfattning. Kommer ni ihåg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0