Godmorgon i regnet..............

                                                                          image80

Här störtregnar det just nu men där uppe i norr verkar det vara toppenväder........orättvist..... Grannens uppfällda parasoll blåser snart sönder och jag blev alldeles för tidigt väckt efter mitt nattjobb av något konstigt ljud ute. Jag fick lov att ta ett skutt upp ur sängen för att kolla vad det var men det enda jag såg var ett gult blinkljus. Den hade ett högt ljud, nästan som en helikopter och så utstöttes det korta tutningar med kanske 15 sekunders mellanrum. Kanske var det någon konstig transport till ett bygge i närheten. Min skönhetssömn blev i alla fall förstörd.
Ytterligare en natt ligger på min lott. Tillsammans med en mycket höggravid kollega. Stackarn, hon har det inte lätt så tur att det är hennes sista natt för denna gång.
Nu är det ju fullkomligt otänkbart och kommer aldrig att inträffa men man blir nästan lite sugen på en liten bebis när man ser alla magar som går omkring på stan. När man sen sansar sig och tänker på hur ansträngande det är med allt som hör tonåren till så är jag glad att den tiden är över. Nu kanske jag låter negativ men det är jag inte alls.........det är jättekul med bebisar, barn, och tonåringar och vuxna barn
                                             image81 så söt

Kommentarer
Postat av: Stig

Om det är någon tröst i bedrövelsen så regnar det nu...

2007-08-08 @ 22:05:59
Postat av: irene

Hade det varit upp till mig skulle du gärna fått
lite grann av den stekande heta sommardag vi har haft idag (och i går också föresten)

2007-08-08 @ 22:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0