Lite ditten och datten och sommar med Paolo Roberto....................

..........................som jag lyssnadepå i bilen på väg till kusinträffen i Surahammar. Det var en riktigt frisk fläkt både till innehåll och framförande, till skillnad av Mona Sahlin (dagen innan) som inte ens kunde tala fritt utan lät som att hon stakade sig igenom ett manus. Hur skulle det vara med henne som statsminister?
Gårdagen var trevlig..........träffade kusiner som jag inte sett på 19 år!! Det kanns som att från och med nu kommer kanske kontakten att vara lite tätare.
Nu har vi tillverkat två rabarberblad i betong. Kisse upptäckte att det går att dricka i dom men dom är inte slutgiltigt placerade ännu. Han får väl samasas med fåglarna om han inte riskerar salmonella. Undrar om katter får det och om fåglarna här har det.
image75
Sen måste jag visa en matbild - kvällens mat - undrar hur det ska gå i morgon när jag tänker avlägga rapport om vikten. Har det hänt något minsta lilla? Ugnsbakad potatis, lök, paprika och sparris med grillad kyckling och Baba Ganoush (Libanesisk aubergineröra) blev det i alla fall. Lyxig matlåda i morgon!!
image76
Ett glas vitt vin blev det också!
image77

Kommentarer
Postat av: irene

Så fina bladbad - och en sån fin kisse.
I morgon är sanningens minut... jag har tjuvmätt mig imorse och kom fram till 1 cm mindre? Jag tror att jag mätte när jag nyss hade ätit förra gången...

2007-08-05 @ 21:26:38
Postat av: mammselen

Den katten är jättefin.
(Vikt och mått och sån´t tror jag att jag väljer att inte ha någon åsikt om...)

2007-08-05 @ 22:11:15
Postat av: Mammselen igen

Inte just nu i alla fall. Efter kantarellmackan.

2007-08-05 @ 22:12:08
Postat av: Jag

Ja, men han är så lagom fin när han river sönder sängkläderna runt 04.40 på morgonen och vill ut. Nästan alla lakan har rivhål efter klorna trots att vi klipper dom.

2007-08-05 @ 22:38:02
Postat av: Helen

Vilken fin kise, smart oxå när han kommer på en ny användning till dina fina blad :)
Trevligt med kusinträff.

2007-08-06 @ 13:24:19
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: irene

NÅ, HUR ÄR DET MED VIKTEN NU DÅ???

2007-08-06 @ 21:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0