Taxin beställd, pengarna växlade............

Nu har jag gjort mina tre nätter så det är bara att ladda för Cypernresan nu. Härligt!!!

Jag hade absolut ingen lust att laga mat, så i kväll blev det Pizza. Jag valde en som heter Tre dogi fylld med tonfisk, mussloroch räkor eftersom jag föredrar fiskvarianten av pizza. Som tur är så händer det inte särskilt ofta att jag "klämmer" en pizza.........men det var jätte gott.

Min viktnedgång kommer väl i alla fall att störas på Cypern med allt gott man kan stoppa i sig där så jag passade på att synda redan idag. Fårost, vin, godis med honung och nötter, jättegoda bullar (eventuellt friterade), oliver. Men tänker man efter så är det faktiskt bara bullarna som är helt onyttiga. Det andra är till och med nyttigt...........ja i mindre mängder då förstås...........och då även vinet med sina flavonoider men då ska man nog dricka företrädesvis rött vin och jag tror att det blir mest vitt när det är så varmt. Förresten för blodomloppet spelar det visst ingen roll om det är vitt eller rött.............så då är vinet också nyttigt.

Sambon håller på att gjuta sitt tredje rabarberblad i betong. Vi kanske måste starta försäljning snart. Jag såg en annons om just sådana där priset var 150-500 kr beroende på hur stort bladet var. Om man tänker att det går att gjuta två blad per betongsäck á 29 kr så blir det en ganska god förtjänst..............rabarbern tillkommer förstås men den kan man göra paj av när bladet är borta. Vilken bra affärsidé jag har kommit på! Ett rabarbercafé, vad sägs om det?? 
Jag har massor med fjärilar på min Anisisop
image92
image95

Kommentarer
Postat av: irene

Jag får en stark känsla av att jag har stora möjligheter att vinna den här viktkapplöpningen...

2007-08-18 @ 12:10:42
Postat av: Jag

Ja, det finns väl en viss risk för det........men efter Cypern ska jag ta ett krafttag och börja gymma.

2007-08-18 @ 12:32:50
Postat av: mammselen

Har vi tävling? Är jag med?
Jag vill bara gå ner 5 kg. innan jul. Idag har jag gått milen igen... inte hjälper det...?

2007-08-18 @ 18:25:53
Postat av: Jag

Det är väl klart att det hjälper att gå milen som du säger. Fortsätter du i den takten så har du gått ner 5 kg till jul.

2007-08-18 @ 18:34:22
Postat av: Stig

Vad är vitsen med att gå ner 5 kg till jul....innan juldagskvällen är de +5 i stället...

2007-08-21 @ 21:26:23
Postat av: Jag

Ja du Stig du har nog så rätt angående julen.....nästan i alla fall....

2007-08-28 @ 15:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0