God morgon! - var lite orolig för skinkan......

.........så jag gick upp för att kolla den och här sitter jag nu och väntar på att den ska bli färdig. Den kom nämligen inte in i ugnen när jag sist skrev att den skulle det.
De senaste åren har jag bakat min julskinka i drygt 70°ugnsvärme fortfarande inslagen i plasten och i ugnen hela natten. Ett suveränt sätt som jag kan rekommendera till ett annat år. Jag satte in den vid 23-tiden och så har den stått hela natten. Just nu är innetemperaturen 63°grader så det dröjer en stund innan den ska tas ut. Jag tror jag går tillbaka till sänghalmen en stund till - jag ska ju jobba några timmar senare idag också...............men bara mellan 12.45 och 16.15 (extra)

           Här skulle det ha varit en bild på en skinka men av någon anledning så gick det inte att få in någon.

Kommentarer
Postat av: mammselen

En sådan tillagning av skinkan har jag aldrig hört talas om tidigare. Men det verkar ju fungera... påminner lite om tillagning av tjälknöl.
Jag tror i alla fall att det blir min sedvanliga kokning. Då får jag mycket buljong till dopp i grytan också.
:)

2007-12-23 @ 09:44:49
Postat av: Jag

Jo, det fungerar väldigt bra och är nog lite tjälknöls-stuk. Spadet till doppet ligger innanför plasten runt skinkan och är bara att ta rätt på. Det är ju förstås inte mycket, men koncentrerat.

2007-12-23 @ 11:05:53
Postat av: Bella

Jag tillhör den slöa sorten och har köpt färdigkokt i år igen. Men vi griljerar den hemma. Det brukar bli bra. Ska lägga in bilder sen. God Jul!

2007-12-23 @ 18:44:09
URL: http://www.bellapension.blogg.se
Postat av: irene

Nämen??? Med plasten kvar? Själv kör jag folieinbakad på 175 grader. Det blir också bra med koncentrerat spad att använda till såser och annat gott. Nu har jag kört skinka nummer 2 i ugnen och sonen har kört iväg med bilen. :)

2007-12-23 @ 19:47:18
Postat av: maritha

Har alltid kokat skinkan förr men blivit allt latare med åren=) så nu är det färdigkokt skinka som gäller^^). Ha en riktigt God Jul med mycket mat och mycket mys.

2007-12-24 @ 00:26:49
URL: http://marithape.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0