Internetproblem

Ja, nu har jag fixat till det så nu är det inget problem längre men det har tagit nästan två timmar i anspråk. Routrar hit och IP-adresser dit. Jag fixar och donar men egentligen vet jag inte ett dugg vad jag gör men till slut funkar det. Kom precis på en sak........det kanske är tiden som fixar det själv och jag tror när jag sitter där och skriver ipconfig, och ipconfig/renew att det är jag som gör något.

Hur som helst så brukar det vara kaos när "barnen" kommer hem om internet inte fungerar. Jag MÅSTE ringa Telia och be dom felsöka och så här kan vi inte ha det och oj, oj, oj. Det värsta är att jag inte ens vet vad jag ska fråga om och ingen annan vill ringa heller.  Nu funkar det i alla fall........ thanks god.....

Dags att göra åtminstone lite nytta. Dammsuga lite katthår kanske skulle vara en lagom sysselsättning.

Kommentarer
Postat av: irene

Kan inte "barnen" hjälpa til med datorn? De brukar vara duktigare än vi gamlingar på sånt.

2007-12-12 @ 22:08:40
Postat av: Jag

Nej "barnen" är inte alls duktiga på sånt. Inget tålamod alls. "Det ska bara funka" annars måste man ringa till Telia. Själv är jag mer analytisk, systematiskk och tålmodig.....i alla fall när det gäller datorn.

2007-12-12 @ 23:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0