Ja här händer det inte mycket mer än det gamla vanliga.

Idag har jag:
Vattnat orkidéerna
Bäddat rent i sängen
Tyckt att det känns som att jag håller på att bli döv. Måste fråga om, så fort någon öppnar munnen.
Rensat vattenlås för att jag fick för mig att det luktade.
Fikat
Ätit tacos
Varit en snabbis till affären och handlat.
Spelat bingolotto (men jag vann inget)

Usch vad tråkigt det låter och duktig är jag inte heller för det är bara saker som måste göras........någongång.image162
Jag har i alla fall sällskap vid datorn - en trogen kisse

Apropå affären så har jag blivit som en gnälltant där. Dom har nämligen lastat upp en massa Marabou 200 grams chokladkakor vid kassan på en liten hylla som sitter direkt under kortläsaren. Ursprungligen tror jag hyllan är gjord för att t.ex ställa en handväska på när man betalar. Hur som helst så ligger det högar med chokladkakor där nu.

Jag gillar inte godis i anslutning till kassor men det är det ju överallt så det får väl en gnällkärring (med två r denna gång) som jag finna mig i men detta tar verkligen priset tycker jag. De flesta kassörskor tror att jag klagar för att jag blir så sugen.......så är det inte utan jag tänker på barnen och föräldrarna som ska behöva ha detta godis under näsan och i ögonhöjd ända in till sista sekunden innan dom lämnar affären. Jag tycker det är lägre än lägst av affären där jag handlat i över 20 år och varit nöjd.

Nu har jag gnällt färdigt för idag..................ska nog lyssna lite på boken innan jag sover och sen upp med tuppen 05:30.

Kommentarer
Postat av: mammselen

Gnällkärring stavas med två R. Så det var alldeles rätt.
Det är käring som stavas med ett!

2007-12-16 @ 22:29:40
Postat av: irene

Det kanske har ett samband att du hör dåligt och tyckte att det luktade illa?
Alltså, att du har nån förkylning på gång. Själv har jag bara att välja mellan att jag hör dåligt och att dottern talar otydligt. Vi har olika svarsfavoriter på den frågan

2007-12-16 @ 23:13:05
Postat av: Stig

Tidens tand är svår....

2007-12-17 @ 19:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0