Min frukost är så god.

Den består av: djupfrysta björnbär och mango som jag värmer lite i micron (hallon eller något annat bär går också bra) En god filsort hälls på och sen pumpakärnor lite solrosfrö, linfrö och ICA:s havreputer som jag kallar dom. Det är såå gott. Jag borde nog ha med något mer protein så ett ägg slinker ner ibland men inte alltid.

Förr åt jag alltid välling till frukost på vintern men jag tycker att vällingen känns helt plötsligt så söt . Det kanske finns någon annan sort som är bättre.

Min viktnedgång har gått i stöpet , i alla fall 5 kg till jul. Något kilo är nog borta med betoning på nog. På jobbet ska vi göra en ny hälsosatsning och då ska vi ansluta oss till www.tappa.se dår det är promenader med stegräknare som gäller. Vad jag förstod så ska vi i tanken gå till Paris. Jag vet inte än exakt hur reglerna skulle vara men jag ska i alla fall vara med. Man ska helst gå 9000 steg / dag .........det är mycket det.

Nu ska jag ner på stan och frottera mig med alla julhandlare. HÄRLIGT!!                             (nej inte alls)


Kommentarer
Postat av: Stig

Jag har för mig att det är ca 14.000 steg per dag som gäller..en stegräknare ska jag nog köpa mig, ity jag tänker lägga till promenader de dagar jag inte tränar...

2007-12-18 @ 20:09:00
Postat av: Bella

Stegräknare är faktiskt bra. Vi fick det på jobbet för några år sen och jag har aldrig gått så mycket som då. Lycka till.

2007-12-19 @ 14:31:46
URL: http://www.bellapension.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0