Besök i den stora Hufvudstaden och sista semesterdagen...............

Vi ville inte missa alla fina båter som är med i Tall Ships Race så vi åkte till Stockholm idag. Där var det proppfullt med turister och särskilt i Gamla Stan. Jag vet inte hur många jag såg som gick med kassar som det stod Kosta Boda eller Swedish crystal på. Glas är fint , så det kan jag förstå att dom köper..........dom som har pengar.
Det var hur många fina båtar som helst och en riktig folkfest på stan.
image68
image70
När vi blev hungriga tog vi oss upp på Söders höjder och en vegetarisk restaurang som heter Hermans. Den ligger så att vi hade full utsikt över alla båtarna men tyvärr var vädret inte det bästa just då..................men man börjar ju bli van........... www.hermans.gastrogate.com
När vi var mätta promenerade vi tillbaka mot bilen igen så vi fick oss en rejäl promenad idag. Något kvarter från Stockholm-C gick vi förbi något som heter Isbaren. Det är en bar som är helt gjord i is vad jag förstår. Drinkarna serveras i glas som är frysta av vatten från Torne älv. För att kunna sitta där inne får man låna särskilda kläder så man inte fryser. Ja, vi har inte varit där........bara hört om det och det närmaste vi kom idag var att föreviga förbrukade isglas som låg i en back i ett skrymsle utanför baren för att smälta.
image72

Sen hade jag så ont i benen att jag fick lyfta dom in i bilen (benen alltså) och nu är vi hemma nöjda och belåtna med hela semestern. Vi har gjort en hel del.
I morgon kallar plikten...........ombytt och klar 08.00.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0