En vecka kvar på semestern........

Den gångna veckan har det ju inte blivit skrivet någonting om men den har gått sitt sakta mak...........det är ju faktiskt semester. Vi har mest glidit omkring, tagit det lugnt men en dag gjorde vi faktiskt stor nytta................i alla fall sambon. Vi var nämligen iväg och hjälpte min far att få in större delen av årets höskörd. Jag hjälpte min 91-åriga farmor (som fortfarande är mycket alert) med att fixa mat och kaffe till höbärgarna. Det var en lindrig men också nödvändig sysselsättning.
image60
Bilsemestern var det ju ett helt företag att redogöra för men nu har jag äntligen lyckats skriva i kapp mig själv där jag nu befinner mig, nämligen på måndagen den 23 juli.
Den här dagen får bli en riktig slöardag...........för kallt ute för att man ska kunna njuta ordentligt. Det blir till att sitta vid datorn eller lyssna på min nya bok som är den här.
Agneta Pleijel, Drottningens chirurg               image61
Jag har nyss börjat med den men den handlar om en pionjär inom kirurgin och verkar riktigt intressant. Varje gång jag fastnar för en bok som utspelar sig på 17 till 1800-talet tänker jag att jag borde leta efter fler sådana böcker men sen blir det bortglömt och man fortsätter med dom i modern tid fyllda med mord, blod död och pina............ I Solstorm av Åsa Larsson var det mycket av den varan.

En annan sysselsättning som man kan gör en dag som denna är förstås städa men nu är klockan 19.30 och då är det ju för sent att städa. Oj, vilken tur jag har idag ;-)
Dottern har två klänningar hon vill ha uppfållade och det skulle jag ju också kunna börja med men jag har helt enkelt ingen lust. Egentligen borde hon kunna göra det själv men nu för tiden har dom ju knappt lärt sig att sy i en knapp på slöjden. Eller också är det mina barn som blivit muterade för både jag och deras käre far är riktigt händiga, så på oss brås dom inte vad beträffar sömnad och meckande i alla fall.
Nu öser regnet ner och jag blir bara mer och mer misslynt beträffande vädret. Tur att vi ska till Cypern i slutet av augusti annars hade jag varit heldeprimerad vid det här laget.

Kommentarer
Postat av: mammselen

Waaow.... vilken traktor och vilken bild. Påminner mig om när jag var barn och fick sitta på höskrindan när höet skulle in i ladorna.
Det var tider som de flesta av dagens ungdomar inte har en susning om.
Nog är det väl en Ferguson?

2007-07-23 @ 19:46:17
Postat av: irene

En gammal Grålle.... så rart att se igen. Fast vår pappa fick lov att svetsa på en störtbåge på vår gamla. Det måste ha blivit ändring på den lagen nån gång. Numera har jag sett många Grållar utan båge.
Cypern är trevligt - men dyrt. Cykelturer rekomenderas.
(mera information om Cypern på backpacking, Cypern med syrran)

2007-07-23 @ 19:54:06
Postat av: Jag

Ja, nu ska jag säga att tanterna ;-) blev lyriska. Min äldsta son 25 år som bara sitter vid datorn annars, (åjo, han gör annat också) var med och sa efteråt. "Det här var en riktigt rolig dag".......och det blev jag faktiskt glad av att höra. Han kommer nog att skaffa sig en sommarstuga långt ut på landet, något som jag aldrig velat ha uppvuxen i en riktig håla som jag är och då menar jag inte Uppsala.

2007-07-23 @ 20:09:56
Postat av: mammselen

Jag har hela tiden trott att du härstammar från Norrland. Och har flyttat söderut. Men det har jag ju förstått att så inte är fallet. Du kan ju vara bra ändå :)
Men var kommer du ifrån egentligen?

2007-07-23 @ 20:38:53
Postat av: Jag

Jag kommer från Surahammar en liten "håla" 2 mil norr om Västerås (Västmanlännig) som ligger 10 mil väster om Uppsala..... och ni har rätt om traktorn....en Ferguson är det.

2007-07-23 @ 21:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0