Ett fågelbad i betong................

...................har vi försökt oss på att gjuta idag. Vi var och hälsade på min syster och hon hade rabarber i trädgården. Precis vad vi behövde........för vi har tänkt att vi ska göra ett gjutet rabarberblad som dekoration och fågelbad. Det är lite pyssel med det innan det är färdigt, så än vet jag inte om det blir lyckat och det är första gången vi gjuter något.
Annars har det varit en lugn dag.................på måndag är det ju jobb igen..........usch och fy men jag ska väl inte klaga, jag som har Cypern om tre veckor att se fram emot.
Sonen som har varit hos sin käre far kom hem idag efter att ha varit borta tre veckor. Han gick raka vägen till kylskåpet och tog med sig en halvfull ketchupflaska och försvann lika fort igen. Kompisen bor i egen lägenhet och dom skulle grilla korv, titta på film och dricka öl där, och så var ketchupen slut........oj, oj ,oj. På onsdag ska dom iväg och tågluffa så han vill väl snåla och en halv ketchupflaska får jag väl bjuda på så här på lördagskvällen.
För övrigt så tror jag inte att jag blir roligare än så här idag.............om jag inte återkommer vill säga. Tänkte faktiskt ta mig ett glas vin så här i semesterns sista skälvande timmar.
image67


Kommentarer
Postat av: mammselen

Cyoern, härligt.
Man kan ta fina cykelturer över stock och sten. Man kan bada i de klaraste, varmaste vattnen med de härligaste sandstränder.
Och så kan man handla. Dyrt.

2007-07-28 @ 21:16:15
Postat av: Jag

Ja, Cypern är härligt, har varit där förut :-)

2007-07-28 @ 21:18:55
Postat av: irene

Jaha, det är så man gör. Dem är fina de där fågelbaden.

2007-07-29 @ 15:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0