...................fortsättning, semesterresan - dag 2: Lysekil - Stenungsund

När vi hade sett oss om tillräckligt i Fiskebäckskil åkte vi till Grundsund som ligger bara ett stenkast därifrån. Där har dom för övrigt spelat in serien om Saltön av Viveca Lärn. Vi försökte hitta doktorsvillan men lyckades inte. Däremot hittade vi restaurang Lilla Hunden och magasinet där dom två killarna sålde gamla möbler.
image49
I bakgrunden, Lilla Hunden (fast det syns knappt)
image47
Grundsunds kyrka
image50
Allmänt vackert
Färden fortsätter sen söderut mot Orust och Tjörn. På ett jättefint ställe stannade vi och satt på en klippa i solens sken och åt färska räkor, bröd och ost. Det var en riktig höjdarstund.
Natten tillbringade vi på ett otroligt fint hotell i Stenungsund. Hotellet var helt inrett i seglarstil. På kvällen kunde vi svänga våra lurviga till dansbandsmusik. Sound Express var nämligen där och spelade. Runt 01.00 somnade vi än en gång utan att vi behövde vaggas till sömns.

Kommentarer
Postat av: mammselen

Känns som om man skulle kunna tänkas resa söderöver någon gång...

2007-07-20 @ 16:35:49
Postat av: Jag

Ja, det tycker jag absolut att du ska göra! Jag då, som inte har varit norr om Arbrå i Hälsingland. Vad sägs om det? Det känns nästan skamligt att nämna. Kanske jag måste bege mig norrutöver?!

2007-07-20 @ 17:57:08
Postat av: irene

Ja, vilken BRA ide´ ! (och jo, det är nästan på gränsen till skamligt)

2007-07-20 @ 20:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0