I morgon bitti bär det av på en lite semestertripp till västkusten.........

Vi ledsnade på att bara sitta och vänta på att vädret ska bli bättre så nu åker vi en tur till Lysekil och Fiskebäckskil. Vi har pratat om att åka dit i flera år men inte kommit iväg men nu händer det.

Lite annat turistande blir det nog på väg ner också beroende på om vi upptäcker något intressant. Om inte annat så får vi väl turista i något bageri och köpa lite gott matbröd eller kaffebröd till fikat............................och tjockare blir man............

Hantverksbodar är också kul att besöka och slott. Undrar om det händer något intressant på Läckö slott i år. Där brukar dom ha fina utställningar. Ja, vi får se vad vi hittar på.
I Lysekil räknar jag i alla fall med att kunna äta god fisk. På det stora hela tycker jag att fisk är mycket godare än kött så nu ska jag ta chansen att få riktigt nyfångad fisk..................eller varför inte räkor.............mums.

Fiskebäckskils kyrka ska vi också ta ett specialbesök i. Där hänger nämligen några gamla votiv-skepp som anfäder till min familj har byggt. Dom var sjömän och när dom gått i pension så byggde dom såna skeppsmodeller som hängdes upp i kyrkan för att ge skydd till sjömän ute på dom stora vida haven.
Jag har sett dom förut men det ska bli kul med ännu ett besök.........om kyrkan är öppen. Förr var ju alltid kyrkor öppna för besök dagtid men nu vet man inte på grund av alla stölder som förekommit.. Turistbyrån vet säkert besked.
Nu ska jag packa lite och sen i säng tidigt för vi tänkte åka runt 06.00 så man hinner någonstans och sen tänkte vi unna oss hotell eller möjligen vandrarhem. Hotellfrukostar känns ju så lyxigt så det blir nog hotell. Oj, vad jag skriver om mat hela tiden...................

Kommentarer
Postat av: irene

lysekil...? jag läste Lycksele hur många gånger som helst :)

2007-07-13 @ 23:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0