Jippi, idag har jag sett solen...............men bara en liten skymt

När vi vaknade så regnade det.........som vanligt, kan man nästan säga nu. Det kändes inte som dat var någon större brådska att stiga upp så frukosten intogs efter 11 och faktiskt ute på altanen invirade i fleeceplädar. Är det semester så är det.
Jag har gått och dragit på att jag faktiskt måste förnya mitt pass och idag gjorde jag faktiskt slag i saken. Jag piffade till mig så gott det gick och cyklade ner till polishuset. Givetvis så småregnade det även då men faktiskt inte så farligt. Nu ska man ju ta fotot i samband med ansökan så det gällde att hålla sig drägligt uppiffad tills man kom fram. Det gick hjälpligt tyckte jag...............men efter att fått se hur bilden blev...........så gick det inte alls hjälpligt. Jag ser MYCKET bättre ut i verkligheten ;-). Nu såg jag ut som på en sån där bild dom tar på folk hos polisen när dom gjort något brottsligt. Inte fick man le eller skratta heller för då skulle måtten i ansiktet förändras och det skulle inte gå för sig minsann.Först ville jag ta om bilden, men när jag fick höra av tjejjen som fixade passet att nästan alla är missnöjda insåg jag att jag fick ansluta mig till de missnöjdas skara.

Framåt sena eftermiddagen fick vi besök av den här lilla gynnaren som spankulerade in på tomten med raska steg till katternas stora förvåning. Dom såg väldigt brydda ut över vad det kunde vara.
Jag hämtade lite kattkulor som jag blötte upp i vatten och igelkotten smackade och åt tills det var slut. Bilderna blev inte så jättebra för det regnade och plaskade så det var tvunget att gå snabbt.
image32image33

Kommentarer
Postat av: maritha

Det var just det jag inte ville riskera=) att vakna mitt i natten alltså. Sömnstress det var ett bra ord, det är ju sånt man brukar ha när man vaknar stup i ett och tittar på klockan, allrahelst om man vet att man måste upp tidigt^^)

2007-07-10 @ 15:49:33
URL: http://marithape.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0