Lördag - semesterdag två

Vi var helt enkelt tvugna att sova ut idag men annars har jag faktiskt inte tänkt sova bort semestern. Blir det bara fint väder så skulle det vara skönt att gå upp runt 8 och sen sätta sig i trädgården och inta frukosten.

Just nu regnar det tyvärr eller också är det bra för den torra jorden. Vi har inhandlat lite nya växter till några amplar som började se lite hängiga ut och sen fortsatte vi till en trädgårds och inredningsbutik som ligger lite ute på landet. I den butiken kan man verkligen hitta allt i presentväg men den här gången hopppades jag på att hitta någon rolig trädgårdsdekoration men hittade ingen. En ny fin trädgårdstomte skulle inte vara fel och då helst en av dom fina holländska tomtarna men dom är ju så exklusiva att man inte törs ställa dom synligt ute och då är det ju nästan ingen idé att ha någon. Det här är i alla fall en holländsk Rien Poortvliet och dom finns i flera olika modeller både stora och små.

image30


I ugnen står en rör-ihop-kaka på gräddning. Det är samma som jag gjorde för ett par veckor sen men nu med hallon och mango-fyllning. Så här såg den ut innan gräddning. Det ser väl läckert ut!

image32

Kommentarer
Postat av: irene

Åh. så gott

2007-07-09 @ 18:50:09
Postat av: Jag

Ja, kakan är hur enkel som helst att göra, verkligen bara att röra ihop. Ska skriva ner receptet senare. Man kan strö över vilka bär som helst.

2007-07-09 @ 21:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0