Nu ska vi vara positiva!

Jag tänkte skriva "ännu en regning dag" men sen tänkte jag om, för vi har varit ute och åkt  lite i trakten och när vi var utanför bilen så klarade vi oss från regn då i alla fall. Annars måste jag säga att den här semestern har det inte varit en enda garaterat regnfri dag. Ständigt dessa oros och irritationsmoln som har dykt upp och nästa vecka börjar man jobba....................... Oj då, nu var jag negativ..........
 
Vi har varit på ännu en fabriksförsäljning men jag köpte inget. Jag är så nöjd med det jag har.........men titta kan man alltid göra.........det är kul. En handelsträdgård har vi också hunnit med http://www.alstatradgardar.se/. Man kan nog snarare kalla den en upplevelseträdgård. Jag måste erkänna att jag var lite ful där för dom hade ett persikoträd som var alldeles fullt med persikor, ja så var det faktiskt.......... Det låg också fullt med fula stötta persikor på marken nedanför och jag blev väldans nyfiken på hur en solmogen persika smakar så vi låtsades att en persika som då satt på träder precis ramlade ner................framför våra fötter. Eftersom det var stulen frukt så var jag rädd att den skulle smaka beskt  (ha, ha) men oj vad den var god! En helt annan smak än persikorna från mataffären. Det var faktiskt värt att vara lite olydig.

På väg hem åkte vi in till MAXI och köpte lite lunch. Vad sägs om potatissallad och böckling? En lite udda kombination kanske men gott var det och enda jobbet med det vara att rensa lite ben. 

Eftermiddagen har vi ägnat oss åt att provligga sängar. Vi åkte till en jättestor sängaffär och provade oss igenom hela deras sortiment. Tempursängen var en överraskning. Jag har läst så mycket bra om den men när man väl lagt sig i den så kunde man knappt röra sig. Man sjönk liksom ner i den och sen blev man kvar. När man skulle vända sig kändes det som att man vägde ett ton. En anorlunda upplevelse kan man säga.

Nu är sambon iväg och tittar på gamla bilar. Han själv har en isärplockad Messerschmitt som han så smånig om ska renovera så att den blir glänsande och körduglig. Så här ser en Messerschmitt ut.
image62
Nästa år tror han att den blir klar och då ser han fram emot att vi ska ta långa härliga turer ut på landet. Själv är jag rädd att jag inte går in på bredden (men det gör jag enl. sambon) och att klämma in mig i en sån liten bil med min ständiga ischias.............ja vi får se hur det går. Jag får väl röra lite extra på mig i vinter så att jag går ner ett par kilo.

Kommentarer
Postat av: irene

Du, ska vi utmana varandra i viktminskning (eller midjeomfång) kanske?

2007-07-24 @ 20:58:44
Postat av: mammselen

Roliga bilar. Hur sitter man? Bredvid varandra eller bakom chauffören?

2007-07-25 @ 21:10:47
Postat av: Jag

Man sitter bakom varann och den som sitter bakom har benen på var sida om föraren och sen finns det plats för ett litet barn bredvid. Men det gäller nog att man är mager :-))

2007-07-25 @ 21:50:37
Postat av: Stig

Min pappa hade en sådan där trehjuling. Fast det var ett annat märke. Henkel Trojan tror jag att den hette. Den var liksom lite bulligare.

2007-08-05 @ 18:59:59
Postat av: Jag

Tur eller otur att det inte var en Messerschmitt och ändå mer synd att den i så fall inte finns kvar. Sambon hade kommit in i fullständig självsvängning om han fått nys om någon som stått och skräpat i någon lada.

2007-08-05 @ 19:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0