Nu vill jag prata om tandpetare!

Det är väl helt otroligt att folk kan sätta sig vid en middag hur som helst och gräva i tänderna med en tandpetare. Jag tycker att det är helt vidrigt........

Är det en "finare" middag med flera tallrikar och flera bestick så är dom sååå oroliga för att inte ta i rätt ordning. När sen huvudrätten är uppäten och man väntar på efterrätten så plockas tandpetarna fram om dom rentav inte redan står på bordet.
...................och sen börjar det vidriga grävandet. Jag bara ryser när jag tänker på att civiliserade människor kan ge sig till att göra något sånt vid ett middagsbord. Jag tycker det strider mot allt normalt vett.


Kommentarer
Postat av: mammselen

Men jungfrun.. börjar du din semester med att reta upp dig?
Lugn.... bara lugn...

2007-07-05 @ 17:37:01
Postat av: Jag

Nej, då jag är så lugn och avslappnad, det var bara något som jag konstaterade under dagen dock inte på någon finare middag.

2007-07-05 @ 18:12:11
Postat av: irene

Jag håller nog med dig (i princip) Nog händer det att även jag tar mig en tandpetare men jag försöker att hålla för handen så mycket det är möjligt. Har nämligen en dotter som störs MYCKET om det grävs alltför vidrigt.

2007-07-05 @ 20:39:11
Postat av: jag

Dottern verkar vara av det sunda slaget ;-)

2007-07-06 @ 00:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0