6:e juni - Sveriges Nationaldag



Sov till ca 13 efter nattjobbet. Hade bestämt med min kära dotter att vi skulle träffas på stan och ansluta oss till nationaldagsfirandet vilket var trevligt. Massor med glada människor på stan med flaggor i händerna. Dom kanske var mest glada åt det fina vädret.
Vi avslutade på en grekisk retaurang där vi delade på en meze-tallrik som förrätt och sen åt jag ugnsgratinerad aubergine med klyftpotatis och tsatziki. Dottern åt kalvkött med tillbehör och vi båda blev mer än nöjda. 

Mätt och belåten återvände jag hem för att se eller åtminstone lyssna på fotbollen. På vägen hem mötte jag yngste sonen, finklädd på väg till en studentfest. Han klarade av sitt förra året men har några kompisar på efterkälken.

Det går bra för Sverige mot Island. Snart är det dags att sova........

Kommentarer
Postat av: Mammselen

Och Sverige vann, har jag för mig.

2007-06-07 @ 18:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0