Ja, här har det varit brödbak för hela slanten................

...................och riktigt gott ser det ut också. Det ska bli intressant att smaka det här brödet för det är som sagt ett nytt recept för mig. Lång jästid men sen var det jättelätt att baka ut. 

                             image20

Eftersom det skulle bli ett stort partaj, så har jag bakat en till sats efter mitt eget huvud. Inte bara vetemjöl utan jag satte till lite finmald råg så att dom blir lite grövre...........................och dom ser ut så här......... Tråkiga bilder, för det är nästan ingen skillnad.................men..................dom första ser läckrare ut tycker jag.

                            image21

Kommentarer
Postat av: mammselen

Kan man få receptet, måntro?

2007-06-29 @ 15:20:20
Postat av: Jag

Jag ska försöka åstadkomma ett. Undrar om man får publicera ett recept ur en bok utan problem..... Är det någon som vet?

2007-06-29 @ 16:10:29
Postat av: Jag

Receptet var väldigt lika detta. http://tv4.se/mat/recept/9166.html

2007-06-29 @ 19:40:31
Postat av: irene

jo, de övre ser knaprigare ut på nåt sätt. Jag ska knycka receptet och testa.

2007-06-29 @ 19:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0