Midsommarafton.................

..................och vi har faktiskt riktigt skapligt väder trots alla varningar om regn men det kommer kanske i morgon.

Eftersom jag jobbat i natt så har jag sovit till ungefär 13.30 då jag gick upp för att äta frukost. När gubben kom hem, han jobbar också åkte vi för att handla lite grejor till pajerna vi ska äta i kväll.................innan jag ska jobba.......igen.

Jag hade missförstått tiden för midsommarfirandet i området så när vi kom dit med filt och allt så gick alla hem. Det spelar ingen större roll för tidigare hade vi ändå inte hunnit med att gå dit.

Nu är pajerna i ugnen. En purjo och ädelostpaj och en ost och skinkpaj. En stor vitkålssallad gjord på färsk vitkål, vinäger-dressing och kryddad med egen odlad oregano. Det blir nog gott. Jag ska ta med varsin bit till kollegan och mig att mumsa på i natt. Hon skulle ta med jordgubbar och det var tur att hon skulle köpa dom, för i min affär fanns det inga.

Det starkaste dryck jag kommer att dricka är mitt egenhändigt kolsyrade vatten. Maskinen har kommit..............det var ingen dröm. Jag hade faktiskt vunnit!

image17

Kommentarer
Postat av: irene

*ahtjo* da dål idde bästgagah...

2007-06-23 @ 20:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0