Första natten avverkad

Jag har gjort ett byte med en kollega som behöver vara ledig på lördag så nu åligger det mig att arbeta fyra nätter i rad varav en natt är gjord. Tre nätter är egentligen fullt nog men med detta alternativ har jag bara tre nätter kvar att arbeta innan jul efter detta "hästpass". Det låter däremot mycket attraktivt.

Det blir  i stort sett bara jobb och sömn några dagar nu men en sak måste jag fixa och det är julgardinerna som till varje pris ska upp till söndag morgon. Då vill jag nämligen komma hem och se lite julstämning i köket. Jag tror att jag har haft samma julgardiner i köket (som för övrigt är det enda stället där jag har julgardiner) i 20 år. Inga planer på att byta har jag heller för dom är så juliga och fina.

Någon julblomma ska jag nog inhandla också och jag tror nästan att det kommer att bli några hyacinter för den goda doftens skull.

I stället för en julbild blir det en kul sommarbild.

Jag hittade på en rolig bild när jag letade bladn mina foton. "Kattskrället" sittandes högt uppe på min spaljé för clematis. Om jag kommer ihåg rätt så fick han lite hjälp på traven att komma upp efter att han själv startat klättringen.
image151

Kommentarer
Postat av: irene

Klart MYCKET attraktivt och mycket stilig kisse

2007-11-29 @ 20:04:08
Postat av: Bella

Trevlig blogg du har. Ja visst sparar man på mycket onödigt. Jag har också julgardiner endast i köket. Det räcker, men lite julfint vill man ju ha.

2007-11-29 @ 22:15:58
URL: http://www.bellapension.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0