Idag har jag stegräknaren på mig.

Tänkte att jag skulle kolla hur många steg jag egentligen avverkar på en dag. Idag har jag gått min promenad och sen har jag varit på stan en tur med dottern och antal steg är nu uppe i 6.256. Sen ska jag jobba i natt och då blir det ett antal steg till. Får se om jag lyckas komma upp i dom önskvärda 10.000 stegen som jag tycker är väldigt många.

Nu är det 18:30 nästa dag och antalet steg fram till att jag gick och la mig i morse blev 8.554. Den stegräknare jag har räknar bara dom steg man verkligen går. Om man t.ex sitter ner och ska hämta ett papper som ligger fyra steg bort så räknar den inte så små sträckor. Man måste komma upp i åtta steg, tror jag att det är innan den registrerar.

En kollega hade en stegräknare av den "slappare" sorten och hon var så nöjd och trött när dagen var slut för hon hade gåt flera kilometer på jobbet fast vi i stort sett bara rör oss mellan ett par närliggande rum förutom när vi fikar för då får vi gå en bit.
Slutsats: Antingen är stegräknaren så slapp som jag tror eller också har hon varit i fikarummet ett ansenligt antal gånger. Jag ska vara snäll, så jag tror mer på det första alternativet.
image142
Jag har faktiskt båda de här stegmätarna. Den högra är viktväktarnas och den piper när man har gått in bonuspoints och det är faktiskt lite kul även om jag inte räknar sådana längre.

Nu ska jag dra till jobbet igen för att avverka ännu en natt. Får se vad denna natt har att bjuda på. Gårdagsnatten hade vi t ex. fullt upp med att serva regionen med laborationer. Då var dom mycket mer krävande än det stora sjukhuset.

Kommentarer
Postat av: irene

Jag skaffade en stegräknare för nåt år sen(?) via Kellogs. Först låg den i kkökslådan några månader (eller halvår) sen kunde jag nästan inte komma på hur den fungerade och hur man skulle räkna (nä just ja, den mätte ju faktiskt meter och inte steg - den var nog rätt bra om jag tänker efter) Nu har jag lagt den på nåt väldigt bra ställe igen... :]

2007-11-07 @ 19:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0