Jag förundras fortfarande över.......

...........dom stackars telefonförsäljarna som trots att jag upplyser om att jag faktiskt fick mitt nya telefonbolag inkopplat i förra veckan försöker att övertyga mig om att "deras" bolag är billigare. Ja i och för sig det är väl inte förbjudet att försöka övertyga mig men när man säger att det är inte aktuellt så fortsätter dom ändå.

Nu är det inte dom stackars försäljarna det är fel på, för jag förstår att dom bara försöker göra sitt jobb, ivrigt påhejade av de så kallade coacherna men USCH detta är ett försäljningssätt som vi måste få slut på. Ingen blir lycklig av det. Jag tror inte ens företagen blir lyckliga för dom får bara en massa krångel med administration av kunder som känner sig lurade.

För övrigt kommer dagen att gå sin gilla gång...........vattning av orkidéerna, tvätt och vikning av densamma, plock lite här och där, lite dammsugning, lite fikande, betalning av räkningar och sen bums iväg till jobbet runt 19.30-snåret.

Köpte mig förresten ett par mjukisbyxor här om dagen. Ett par såna har jag inte haft på många år men oj, så sköna dom är att gå omkring i. Jag håller på att koka vatten i tio minuter och sen ska man förvara det i termos och ta några munnar varje timme enl. Anna Skippers recept. Ska vara bra för både det ena och det andra..... rensa ut gifter ur kroppen och främja matsmältningen ska det göra. Ja det ska jag syssla med under dagen alltså.........dricka ljummet vatten. Bäst att passa på när man inte jobbar på dagen.

.................och jag dricker och dricker...........

Kommentarer
Postat av: mammselen

Det har jag också gjort. Alltså vattnat orkideérna, dammsugit lite, fikat och plockat.

2007-11-20 @ 21:03:19
Postat av: mimmi

Rekommenderar dig att anmäla dig till NIX-registret! www.nix.nu.
Då slipper man de flesta telefonsäljarna, fast har du redan varit kund på ett ställe får de ringa igen!

2007-11-21 @ 09:36:38
URL: http://mymim.blogg.se
Postat av: irene

Nappa inte på NIX: Ta varje tillfälle som ett tillfälle att säja nej vänligt, övertygande och oemotsagt. När du lyckats med det får du en guldstjärna i himlen.

2007-11-21 @ 19:41:15
Postat av: stig

Jag säger alltid...nej tack...jag är inte intresserad och lägger på...Jag tror att om man är artig och lyssnar ett tag hamnar man i de "möjligas register" och får upprepade samtal.

2007-11-23 @ 07:01:50
Postat av: Jag

Nu tror ju inte jag att det finns två register "möjliga" och "omöjliga" utan det styrs av helt andra saker om man blir uppringd eller inte. Har man tidigare köpt från ett företag så vill dom aktualisera en igen.......ja i och för sig, då är man ju "möjlig" redan där...... Du kanske har rätt Stig.....men bara till en del (såklart) ;-) Jag håller med Irene att det måste vara möjligt att säga ett övertygande nej så jag kommer inte att NIX:a mig utan traggla på. Kommer säkert att återkomma till detta.

2007-11-23 @ 14:45:54
Postat av: irene

Tack o tack för det. Jag bugar och bockar över att nån tar mina råd och tankar på allvar.

2007-11-23 @ 20:56:44
Postat av: Mimmi

När man anmäler sig till NIX så gör man även de uppringande en tjänst efter som säljarna har en provisionsbaserad lön är de inte intresserade av de som redan bestämt sig att säga nej.

Och jag är inte intresserad att få telefonsamt mellan 17-18 då de flesta telefonförsäljarna ringer eftersom de vet att man är stressad med middagen har har då lättare att säga ja än nej.

Eftersom jag vill ha positiva energier så är ett nej en negativ energi och därför vill jag inte skapa den.

Men en nytta gör dessa telefonförsäljare de är kanske den enda mänskliga rösten en del hör den dagen, men jag hoppas innerligt att ingen tackar ja till en vara de inte vill ha bara för att få mänsklig kontakt. Då är det bättre att t ex unna sig en massage!

Mina tankar!

2007-11-24 @ 09:48:42
URL: http://mymim.blogg.se
Postat av: irene

Jag tränar mig i alla fall

2007-11-24 @ 11:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0