Prinsessan på ärten..............

.................................känner jag mig som när jag vaknar på morgonen, dvs gul och blå. Eftersom sängleveransen sker kommande onsdag så sover vi som sagt på madrasser på golvet. Ja, inte är det skönt precis......... Madrassen är tjock men det känns ändå som att jag ligger direkt på golvet så därför startar jag nattsömnen på madrassen men sover sedan färdigt nere i soffan. Den däremot är mjuk och fluffig som den värsta ejderdunsbolster.
I tisdags var jag faktiskt tacksam för att jag skulle jobba natt så att jag slapp att gå och lägga mig. Då är det illa.
image137
Jag hittade detta fina konstverk av prinsessan på ärten på http://www.ridderlof.se/bilder.html där det fanns fantastiskt fina målningar. Om jag ser att denna kvinna ställer ut i Uppsala kommer jag absolut att gå och titta. Lägg speciellt märke till hur hon har fortsatt måla blad ända ut på ramen. Läckert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0