Snö is och halka

Nog blir det ljusare när det kommer lite snö men fy tusan vad halt det är. Sandbilarna verkar inte ha vaknat än. Dottern och jag tog en promenad ner på stan och på vissa ställen fick man lov att smyga kring husväggarna där det var bart. Mina raska promenader med stavar är väl ett minne blott om det fortsätter så här.
Det finns promenadskor med inbyggda dubbar som åker ut vid behov som jag har funderat lite på om jag ska investera i.

Sambon målar taklister till sovrummet och jag bara slappar omkring men ska nog innan kvällen är slut bjuda honom på en äppelpaj med vaniljsås och festa till lite på lördagskvällen.

Middagen vi var på igår var jättetrevlig med god mat och mycket vin. Till förrätt severades något helt nytt för mig. Dom hade garnerat en brietårta med små tomater, basilika, balsamvinäger och lite olivolja och sen in i ugnen så den blir lagom smält inuti. Sen skar man en liten tårtbit och åt. En annorlunda förrätt, mycket god och väldigt kaloririk.

Nu hoppade det upp en jättestor och lurvig kisse på datorbordet. Det är otroligt så lång och fluffig pälsen har blivit på kort tid. En stor man runt halsen har han.
image144
Den här bilden är inte från i år men så här ser han ut nu också. Det är bara päls - han är alltså inte tjock.

Kommentarer
Postat av: maritha

Vilken snygging=)Han ser verkligen stolt och bestämd ut, precis som en katt ska göra.

2007-11-10 @ 19:13:54
URL: http://marithape.blogg.se
Postat av: Jag

Ja, nog är han bestämd allt. När han ska lägga sig i vår säng väljer han på millimetern ut ett bra ställe som passar honom och där ska han ligga.

2007-11-10 @ 19:23:19
Postat av: mammselen

Jättefin!
Sort?

2007-11-10 @ 21:33:54
Postat av: Jag

Ragdoll är sorten......

2007-11-10 @ 21:36:53
Postat av: Feng shui

åh vilken vacker katt du har! Kram

2007-11-11 @ 14:22:24
URL: http://fengshui.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0