Flås, flås - stavgång i det vackra höstvädret.

Både idag och igår har vi haft ett fantastiskt väder. Riktigt varmt! Jag försöker ju komma igång med mina promenader, åtminstone 30 minuter per dag men helst längre. Tänk om jag skulle kunna få in det som en vana. 30 minuter det är ju egentligen ingenting men gör så mycket för hälsan i det långa loppet. Lyssnar man dessutom på en bok så är det extra trevligt. Kondisen är i bottenläge i alla fall..........inte bra. 

En telefonförsäljare ringde och ville sälja kapslar med ingefärsextrakt som skulle vara bra för muskler och leder. Jag tackade faktiskt ja till att prova ett halvår, visserligen inte gratis men 100 kr i rabatt dock. Skulle det kunna lindra värken som jag har i mina ben och jag tror faktiskt att det är i musklerna det värker eller kanske den eviga ischiasnerven så skulle det vara värt en hel del. Det blir ett halvår på prov i alla fall och då får jag väl se om det ger något resultat. 

Här om dagen så stod det skräckpropaganda i tidningarna om de nya sjukskrivningsreglerna. "Du kan tvingas gå till arbetet dagen efter en blindtarmsoperation" och genast haglar insändarna in. Om dom tänkte lite längre än dom faktiskt gör så är det faktiskt så att oavsett vilken sjukdom man lider av så kan man för det första sjukskriva sig själv en hel vecka och skulle det i ett senare skede tillstöta en komplikation som infektion, bråck eller vad det skulle kunna vara så är ju faktiskt det en ny åkomma som man inte kan åtgärda själv utan kräver läkarhjälp och då är det en anna situation.

Nu är det en tur till ICA-Maxi som gäller. Mat till helgen ska inhandlas. Hoppas inspirationen infinner sig när jag kommer dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0