Huset är 25 år - det är dags att tapetsera om sovrummet.

Sovrummet är det enda rummet som har kvar ursprungstapeterna men nu ska det snart bli nytt även där. Så här kanske.
image133
Det är kul att man kan testa olika tapetkombinationer på nätet och detta är från ECO:s hemsida, alltså inte mitt sovrum. Jag ska ta mig till en tapetaffär och kolla in den här kombinationen i verkligheten. På bilden ser det mysigt ut med mörk fondvägg men frågan är om det är för mörkt. Fondtapeten finns också i en ljus nyans. Nytt golv ska det också bli - Någon typ av klickgolv som är lätt att lägga.

Kommentarer
Postat av: Soffizie

Hej vill du ha lite kommentarer ang sovrum och färger ur feng shui synvinkel....ja här kommer de ( vare sig du vill eller inte :-) ).
Grönt eller hudfärgat (beige aprikos) är bra färger. Grönt för det är en lugnande färg och hudfärgat för det är varmt....tänk en kall blå färg då fryser man. Sedan gärna lite passion i form av rött rosa...Och tänk också på vad som är det första du ser när du vaknar det präglar din dag.
Inga spegler de som sover i rummet blir speglade när de sover.
Ang randiga tapeter säger man att de får en att känna sig instängd, galler!
Lite info i all välmening! Hoppas du hittar något du kommer trivas med och berätta gärna!

2007-10-17 @ 19:06:12
URL: http://soffizie.blogg.se
Postat av: mammselen

Det var mycket klokt i soffizie´s kommentar, tycker jag.
Bl.a. detta med randiga tapeter och speglar i sovrummet...

2007-10-21 @ 12:02:38
Postat av: Jag

Ja, jag har till viss del tagit fasta på vad hon skrev. De randiga tapeterna är bortvalda och speglar har jag aldrig haft i sovrummet. På den senare bilden är det inslag av rosa.....magnoliorna på tapeten som vi nu har valt.

2007-10-21 @ 13:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0