Kanelbullens dag idag!

image125
På ICA-Maxi sålde dom billiga kanelbullar men jag tyckte dom såg torra ut så det blev inga. Skulle jag bli i riktigt god form i morgon så kanske jag ger mig till att baka en laddning. Kanelbullar är gott men bara så länge dom är nygräddade och lite varma. Det är min åsikt men det finns andra i det här huset som gillar dom kalla också. 
Eftersom jag brukar baka muffins själv så blir det sällan att jag köper kaffebröd men en riktigt stor köpt amerikansk muffins (eller heter det muffin i singular?  Det borde det heta men det låter lite konstigt) kan vara riktigt riktigt mumsigt någon enstaka gång.

I morgon har jag en "dejt" med en före detta kollega och även studiekompis. Vi bor i samma stad men det blir inte ofta vi ses. I morgon ska vi i alla fall gå ut och äta tillsammans. Jag ska välja restaurang så det blir till att finkamma internet eller lokaltidningen i morgon efter ett bra ställe.

När jag ändå bara skriver om mat så passar det bra att  berätta att jag har sett ännu ett program av mitt favoritprogram, Du är vad du äter. Där är det minsann inte tal om några Kanelbullar inte

Kommentarer
Postat av: irene

Bullar är gott. Allra godast är skorptorra bullskivor att doppa i kall mjölk och/eller ringla chokladröra på. Mums.

2007-10-05 @ 21:02:09
Postat av: Stig

Fast jag gillar nog allra bäst bullar med massor med kanel ....ja å pärlsocker oxå....men det är ju självklart...

2007-10-05 @ 22:27:07
Postat av: Jag

Det verkar som att jag fått igång smaklökarna ordentligt

2007-10-05 @ 23:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0