Min lilla benägenhet att skriva om vad jag äter.............

..................gör att jag måste berätta att i kväll ska vi gå på restaurang och äta skaldjursbuffé. Det ska bli riktigt gott. Lite i dyraste laget kanske men smakar det så kostar det kanske man kan säga i det här fallet.
När man nu har nöjet att få välja och vraka bland olika goda skaldjur.........det ena godare än det andra så är det lätt hänt att räkorna kommer långt ner på listan. Dom som brukar var en storfavorit annars. Krabba och havskräftor är riktiga höjdare. På ICA-MAXI kostar havskräftorna över 300 kr / kilo så det gäller att passa på.

Ett och ett annat ostron kommer jag också att sörpla i mig bara för den goda saken. Ostron är för övrigt enligt mig helt överreklamerade.
Dom är absolut inte äckliga men hur vissa kan tycka att det är så fantastiskt gott kan jag verkligen inte förså. Hur som helst tycker jag att det hör till att prova ett par tre stycken i alla fall. Vem vet - efter lång och ihärdig träning kanske jag ansluter mig till de "som bara äääääälskar ostron"

image131

Mitt promenerande fortgår...........faktiskt........ och blir för det mesta 45 minuter. De naturliga rutter jag har i närheten brukar röra sig kring den tiden om det ska bli en rundslinga. Här om dagen när jag stavgångade såg jag en hackspett sitta och hacka på en gren. Jag tror att det var den här sorten och bilden är dessutom stulen för någon kamera hade jag inte med mig. Trevligt att se lite ovanligare fåglar i tättbebyggt område. För ett par år sedan såg jag en Steglits för första gången. Att en fågel som finns i Sverige kunde vara så färgglad gjorde mig förvånad fast ska jag vara ärlig så kommer faktiskt inte hackspetten så långt efter den heller. Det är också riktigt färgglad.........och nu har jag stulit två bilder.

Hackspett
image130

Steglits
image132

Kommentarer
Postat av: mammselen

Stulna eller ej... vackra fåglar ändock

2007-10-12 @ 22:20:58
Postat av: Mimmi

Idag så införskaffade jag mig en stegräknare.....hade nätan glömt det när jag läste om dina promenader

2007-10-15 @ 17:30:33
URL: http://mymim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0