Sidensvansar

image134
När jag låg i sängen för att vila mina värkande ben, såg jag en hel flock sidensvansar sitta i ett träd utanför huset. Först såg jag inte vad det var för mystiska fåglar.........gråaktig på håll, större än en gråsparv men mindre än en koltrast och framför allt mycket mindre än dom berömda Uppsalaråkorna. Jag såg en antydan till tofs på huvudet men trodde nästa inte att det var möjligt att jag skulle få se en av mina favoritfågelsorter och i en sån mängd dessutom. En sämre kikare lyckades jag leta fram och då fick jag mina misstankar besannade. En flock sidensvansar var just vad det var som satt och kalasade på prydnadsäpplen som satt kvar i trädet.

Det är snart dags att lägga sig för jag har tagit ett extra dagpass (6.45) i morgon. Det sitter fint att få lite extra pengar nu när sovrumsrenoveringen drar en hel del och det "snart" är jul. Hyllorna med julpynt är fyllda till brädden på IKEA kan jag rapportera. I morgon är det exakt två månader kvar till jul förresten och jag som i sinnet fortfarande sitter kvar i en solstol.

Kommentarer
Postat av: Feng shui

åh det är fler än du som fortfarande är kvar i solstolen.. var på ikea igår och höll på att storkna i allt rött, guld, glitter och julpynt! haha.. kul med ett sovrumsprojekt du får lägga upp bilder på hur det blir! Ha en bra kväll! Kram

2007-10-24 @ 21:35:05
URL: http://fengshui.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0