Sovit länge och älgbullar.........

.......................och då menar jag sovit länge, ända till 12 närmare bestämt. Var helt bortdomnad när jag vaknade men efter en hård nattarbetsperiod behövs en rejäl "tillbakasovning"

Promenad har jag hunnit med och ett gammalt paket älgfärs har förädlats till älgbullar. Riktigt goda blev dom!
image126
Älgbullar på stekning i smör

image127
Här puttrar bullarna i den goda såsen med mycket lök.

image128
Dom här fina bruna små äggen köpte jag på ICA-Maxi igår. Vid ett annat tillfälle hade alla ägg i en platta två gulor. Det var lite häftigt. När jag kollade upp det hela så är det tydligen unga hönor som levererar två gulor ibland. Undrar hur vanligt det är och konstigt att alla ägg hade två gulor.

Kommentarer
Postat av: mammselen

Åh... bruna ägg...
Ger mig barndomsminnen.

2007-10-05 @ 22:11:07
Postat av: Stig

Om du vill bjuda på middag någon gång är jag inte omöjlig..*L*

2007-10-05 @ 22:22:43
Postat av: Jag

Stig, kan tänka mig att det inte är omöjligt men gäller det även om älgfärsen är slut?

2007-10-05 @ 23:01:25
Postat av: Stig

Absolut....

2007-10-10 @ 21:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0