Vattnet forsar ut ur sängen..............i en strid ström

Det är ju några liter som ska ut. 2,10 x 1,50 x 0,25 = 0,788. Med enkel matematik så kan jag konstatera att den rymmer ca. 788 liter. Lite sorg i hjärtat har jag allt, men som sagt jag kan inte ligga i den vattensängen hur länge som helst och dessutom hade det blivit ett litet hål i säkerhetsduken som ska samla upp vattnet om det blir läckage............inte bra......
Med stigande ålder blir det nog till slut svårt att ta sig upp med tanke på att vattenblåsan bara ligger i en träram.

3 timmar senare........

Nu tapetserar vi fondväggen och sen ska jag torka golvet och bädda där.
Den katt som har mutat in sovrummet som sitt revir ser inte alls ut att må bra. I morse kissade han på skorna tillhörande en av sonens kompisar. Vita tygskor som fick gå direkt in i tvättmaskinen. Att det var kompisens skor fick jag inte klart för mig förrän senare..............jäkla katt. Kompisens skor hade i alla fall varit mer än väl insvettade så han tyckte bara att det var bra att få dom tvättade ........och jag skämdes......
Det ska bli intressant att se hur kattskrället beter sig i natt när sängen inte finns mer. Den har ju varit hans favoritplats, stackarn.

Kommentarer
Postat av: soffizie

Hmm...undra om det är ett currykors där sängen står eftersom katten gillar att ligga där eller så är det vattensängen den gillar.
om currykors och linjer kan du läsa på www.currylinjer.com
Lycka till med allt!
Och du, det är bara kul att ge råd!

2007-10-29 @ 12:13:20
URL: http://soffizie.blogg.se
Postat av: mammselen

Ganska lustigt det här med vattensäng. Vi hade en diskussion om dessa sängar häromdagen, på mitt jobb. Nu är det ju aldrig tal om den sortens sängar längre, men för många år sedan var det ju det som "alla" hade eller skulle ha... utom jag, som aldrig köpte någon.
Nu... så här i efterhand, visade det sig att många hade varit missnöjda med sängen. Sjösjuka, var ett ord som kom upp.
Fast du har varit helnöjd med din, det förstår jag. Det är ju huvudsaken.

2007-10-29 @ 17:20:00
Postat av: Jag

Ja, nog har jag varit helnöjd allt. Jag är ju född i jungfruns tecken så jag kanske är sjöjungfru. Dessutom så älskar jag att bada både i havet och i badkar så skvalpande passar mig som handen i handsken. Om jag är på riktigt uselt humör brukar jag ta ett bad och sen blir det bra. Har fortfarande lite ångest över att vattensängen är borta..........snyft

2007-10-29 @ 17:34:07
URL: http://jungfrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0