Bingolotto i kväll.

För satt stödja idrotten (och så klart hoppas jag på att vinna också) prenumererar vi på en bingolott i veckan. Det är ganska lagom med en lott och vi spelar bara om vi har lust och det har vi i kväll. Vem vet, det är kanske vår tur att vinna en liten resa eller varför inte en stor.......

Jag kommer ihåg på den tiden då dom hade färdigmat för ett helt år i vinst. När rösten presenterade vinsten sa dom: Vi hoppas du tycker om att laga mat för nu har du vunnit en årsförbrukning av färdigmat.....osv. Jag blev så trött på formuleringen för det är ju om man inte tycker om att laga mat som man blir glad för en sån vinst. Så vad gjorde jag, jo jag mailade Dafgårds och bad dom byta ut presentationen till "tycker du inte om att laga mat". Jag tror väl inte att det kunde ha inverkat men veckan efter så var den vinsten helt borttagen ur lådorna.

En annan sak som jag heller inte skulle bli glad för är smycken för 10.000. Usch vad tråkigt..........för att inte tala om 5 årsprenumerationer. Om jag skulle få 5 veckotidningar hemskickat så tror jag att jag skulle bli tokig.......
Nu har jag gnällt så mycket att det med största sannolikhet inte kommer att bli någon vinst alls men jag hoppas på pennigtillskott eller en resa. Rapport om ev. vinst kommer..........

Annars har det varit en bra dag, solig och fin. I morgon är jag ledig från mitt dagjobb och ska senare på kvällen åka till Linköping med arbetet. Två studiedagar som handlar om blod och blodtransfusioner, med deltagare från olika sjukhus i Sverige. Lite fest och partaj kommer det nog också att bli........men bara lite.
image123
Det verkar vara viktigt att sjuksköterskor och läkare kan sjunga............kan spara mycket pengar till landstingen.

Kommentarer
Postat av: mammselen

Kursdagar här med. Fast i Göteborg.

2007-09-23 @ 19:58:45
Postat av: Jag

Jaså, vad kul! I Göteborg var jag också på kursdagar för några år sen. Vi bodde på hotell Eggers, centralt och bra om jag kommer ihåg rätt.

2007-09-23 @ 20:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0