Fläskkotletter min specialité..........

För att familjen inte ska stå hålögda när dom vinkar av mig i kväll så lagar jag fläskkotletter idag. När jag tillagar dom är det en lång procedur och inte bara att steka upp dem i stekpannan. Det blir i alla fall jättegott!
Jag bryner på kotletterna i en stekpanna och flyttar sen över dom i en stekgryta där dom får koka i lite vatten  kryddade med salt, peppar, timjan och mejram. Dom ska koka tills dom är helt möra och faller från benen. Sen gör jag en sås på buljongen samt en skvätt grädde av valfri sort och låter kotletterna koka vidare en stund. Serveras med potatis och till exempel skärbönor eller någon sallad. Det blir mums det!!
image123
Dom goda kotletterna i min gamla Kockums stekgryta. Den börjar nog bli antik.


Nu måste jag packa........tåget till Linköping går 18.05

Kommentarer
Postat av: irene

jo, den proceduren gör susen

2007-09-25 @ 19:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0