Jamen vad f - n............

Nu loggade jag in för två sekunder sen, skrev någon minut och sen när jag skulle spara som utkast så var jag utloggad. Något sånt har jag inte råkat ut för tidigare så nu förstår jag vad ni andra beklagar er över.

Tandläkarbesöket gav ett positivt resultat, dvs inga hål men ett återbesök krävdes. Han hade nämligen bara lagt in mig på en kvart vilket jag tycker var dåligt så det blir till att komma dit igen och ta bort något lite tandsten. Hoppas det inte blir dyrt i alla fall. Sen skulle jag borsta mindre och använda mer tandtråd. Det är inget jag varit speciellt flitig med utom den senaste månaden av rädsla för resultatet hos tandläkaren men han sa faktiskt att jag hade mycket bra tänder.

Sen har jag varit och tittat efter vinterskor men avvaktar ett tag med att handla...........och det blir väl troligen så lange att det inte finns min storlek kvar..........det är så det brukar bli.

Dessutom måste man kunna ta bort innersulan så att dom trista, men skönt välbehövliga ortopediska inläggen får plats. Ja, det är inte lätt att bli äldre. Eftersom jag inte gillar vintern så köper jag aldrig ordentligt med vinterkläder så jag går dessutom och fryser. Dumt........om jag köper varma vinterkläder kanske det blir min favoritårstid. Vem vet?

Kommentarer
Postat av: mammselen

Prova att klä dig ordentligt. Och så går du ut när den första snön faller. Tittar på hur träden blir klädda i vitt, hur snöflingorna dansar ner mot marken och hur snön lyser upp den mörka årstiden. Titta med nyfikna, positiva ögon... promenera en stund och njut...
Sedan går du in i värmen, tänder ljus, lyssnar på bra musik, kokar en kopp kaffe och fortsätter att njuta. Av vintern!

2007-09-27 @ 20:25:15
Postat av: maritha

Du glömde lukten av kålsoppa=) det är nog den som dominerar på marken.Visst har du rätt i att det var kallare förr, då åkte ju vinterkläderna på och ungarna hade tjocka overaller o mössor. Du vet väl att Ljusnarsbergsborna har ett eget sätt att dela in året, det är inte nyår som gäller utan här talar man om före och efter marken när det händer nåt^^)

2007-09-27 @ 21:24:13
URL: http://marithape.blogg.se
Postat av: jag

Ja, mammselen jag ska försöka i år.....tror jag ;-)

2007-09-28 @ 04:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0