Min idol - Anna Skipper

Jag har precis avnjutit ett inspelat program av "Du är vad du äter". Dom svenska programmen i den serien vill jag absolut inte missa. Helt otroligt vad folk trycker i sig även om jag tror att vid inspelningen är det nog lite uppdramatiserat.
När Anna Skipper förväntansfullt frågar deltagarna om dom tycker om t.ex bönor och dom svarar nej och Anna helt kallt fortsätter med "Då får du lära dig det nu då" tycker jag är härligt att höra. Det är många deltagre som är fruktansvärt inskränkta vad det gäller maten. Bara pasta, pizza och hamburgare i stort sett.
Det är kul att se att om man verkligen lägger manken till så sker stora underverk på ganska kort tid också, men dom får verkligen jobba för det.

Jag var tvungen att sova bort halva dagen på grund av arbete men när jag väl kom upp hade vi ett fantastiskt fint höstväder. Jag dristade mig till att ta en stavgångspromenad på ca 45 minuter och bler till och med lite varm.

För ett par år sen så promenerade jag varje dag och lyssnade på böcker. Det var ett bra sätt att förena nytta med nöje så det borde jag fortsätta med. Det sägs ju att 30 min promenad om dagen gör massor med nytta........mer än ett par gympapass / vecka sporadiskt. En halvtimme om dagen borde jag ju kunna få rutin på. För mig saknas ju inte tiden heller så jag har egentligen inget att skylla på.
image124

Kommentarer
Postat av: mammselen

Stavgår, det gör jag också. Ganska ofta... dvs. flera ggr i veckan. Men nu när det blir mörkare och mörkare, då kanske det kommer att kännas lite besvärligare.
Ska nog köpa ett gymkort, fast jag inte tycker om styrketräning.
Ska ändå försöka ett par månader. Tills snön kommer...
OM den kommer.

2007-09-30 @ 19:03:01
Postat av: Stig

Nja, jag är inte så förtjust i de där matfascisterna. Liite för självgoda för min del.
Liite för låsta i någon sorts idealbild av hur en människa bör se ut. För det är vad det till syvende och sist handlar om.

2007-09-30 @ 21:25:38
Postat av: Jag

Jag tycker då att det är just välmåendet och hälsan som
Anna Skipper fokuserar på. Hon tänker på att maten ska vara så lite preparerad som möjligt så att alla näringsämnen bevaras. Sen att en välmående kropp gör att man ser "vackrare" ut både på insidan och utsidan gör ju inte saken sämre. Det handlar om att man ska äta mat som det är någon mening med och inte bara bukfylla. Sen tror ju inte ens jag att hon aldrig gör ett avsteg men det förekommer nog inte många hamburgare och pizzor i hennes hem.

2007-09-30 @ 22:05:32
Postat av: irene

så snart mina knän är bra ska jag pallra mig upp på nåt löparband (tror jag)

2007-10-02 @ 19:38:35
Postat av: Jag

Prova något som heter crosstrainer, brukar finnas på gym. Jättebra om man har problem med lederna. Har en mjuk rörelse utan stötar. Jag tycker den är jättebra.

2007-10-03 @ 03:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0