Nu är jag kvinna 49, från Mälardalen.........................

..............sedan några dagar för jag har nämligen haft födelsedag. Nästa år blir det 50..........usch! Jag har inget emot att fylla 50 men vill däremot inte känna press på mig att anordna något stort kalas. Ja, så stort skulle det inte bli ändå för min bekantskapskrets är inte så jättestor. Apropå det så ska vi på ett 50-årskalas på lördag. Att gå på andras kalas är mycket roligare än när jag själv ska vara i centrum.
Jag hoppas verkligen att vädret blir lite varmare för jag hade planerat att ha sommarkläder på mig.

Jag har köpt in två olika flaskor Cillit Bang så här ska städas och avkalkas i kök och bad och duschrum. En ny sorts mopp har jag också införskaffat och två nya toaborstar. Hoppas det käns roligare att städa med lite fräscha redskap........

Regnet öser ner och lite åska har det varit så det är en riktig städardag idag.................om nu någon dag kan vara en sån dag. Städa är tråkigt men nödvändigt!


Kommentarer
Postat av: mammselen

Grattis!
Min bästa födelsedag var just när jag fyllde 50...
Döttrarna och jag (sonen fick tyvrr inte ledigt) åkte på semester till Samos. Det var fullkomligt avkopplande... Jag bara njööööt!

2007-09-04 @ 20:16:27
Postat av: irene

Jag kommer att fylla om några månader och jag har redan börjat deklarera att jag GÄRNA tar emot uppvaktning, kalas och presenter. Hoppas att alla begriper det nu och att jag inte kommer att ställa till med något kalas själv. När man fyller år ska man uppvaktas - inte jobba livet ur sig.

2007-09-05 @ 22:14:35
Postat av: Jag

Irene, det var en bra idé, tror du att den funkar? Jag tycker att folk bara frågar om jag ska fest...hm

2007-09-06 @ 22:55:08
Postat av: irene igen

Man kan prova med att spela dum (en del av oss har mera fallenhet för det än andra) och kontra all afrågor med ett förtjust utrop; "Ska ni ha fest för mig? Oh, så kul. När ska jag komma?"
eller så kan man berätta om lyckade fester som riktigt goda kompisar ställt till för födelsedagsbarnet. Strunt samma om man bara hittar på....
eller så kan man bjuda in till fest med catering och a lla betalar en kuvertavgift och några kompisar agerar arrangörer och fixar det praktiskt. ...fast då får man kanske inte några presenter förståss...

2007-09-07 @ 20:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0