Tvätt

Tänk vad härligt det är när man kan börja hänga tvätt ute, vilket jag kunde göra igår. I det här huset börjar det kännas som att katthåren bara går runt fast dom då och då blir tvättade. Är temperaturen tillräckligt hög så kommer håren ut i form av tovade små bollar och det känns något mer lätthanterligt. Att få vika ihop en svart t-shirt utan minsta katthår på är en ynnest i detta hus och sånt händer nog bara när tvätten hängt ute.
image206
Sommar och tvätt - då tänker jag på Grummeön.
Till helgen ska jag ha gäster så det blir omväxlande dammsugning och golvtorkning för att i alla fall minska på eländet. En av gästerna är känslig för katter så han förvarnade jag om att preparation med någon form av antihistamin skulle nog sitta fint. Han är pollenallergiker också så han är nog redan impregnerad med medicin tänker jag....men uti fall inte.....

Det har skrivits en del om vårdförbundets avtal eller rättare sagt avsaknad av avtal som läget är nu. En av punkterna gäller  arbetstider och bland annat en arbetstidsförkortning för nattarbetare. Vårdförbundets förslag är att en timmes nattarbete ska motsvara en och en halv timme. Tänk om dom skulle kunna driva igenom det - men det är nog att hoppas på för mycket. Hoppas gör jag i alla fall som nattarbetare sen 19 år tillbaka ganska exakt faktiskt. Jag tror att jag började i april 1989 då minsta killen snart skulle bli två år. Tänk vad tiden går....... och går det gör jag också. Måste röra lite på mig nu så att jag får ihop mina steg. Jag är snart i Amsterdam.

Kommentarer
Postat av: Bella

Du har nog snart gått runt jorden med din takt. Hoppas ni får ett bra avtal den här gången.

2008-04-03 @ 23:03:15
URL: http://www.bellapension.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0