Holland nästa

Ja inte förrän på fredag men ändå. Tänk att jag alltid ska få resfeber. Det är inget märkvärdigt alls egentligen men ändå är jag lite nervös när det ska bära iväg. Det är så jobbig att tänka ut packningen fast egentligen är det ju inte värre än att man kan köpa nytt det man saknar.

Yngste sonen brukar packa en timme innan han ska åka även om det så är tågluffning men det är å andra sidan överdrivet coolt.

Jag har ägnat dagen åt att tvätta så mycket som möjligt. Dels för att det är fint väder och dels för att jag ska jobba dom två kommande nätterna. Nu måste jag gå och laga lite middag. Det blir Kassler, spenat och potatais. Stuvad spenat är gott. Något jag inte tänkt på att laga på länge men idag ska det bli. Sen har jag ett stort blomkålshuvud som jag nog får laga till i morgon. Blomkål är också gott.

Kommentarer
Postat av: Stig

Ordet spenat väcker ångest inom mig...

Bara tanken på spenatsoppa med en simmande ägghalva...

2008-08-12 @ 20:15:40
Postat av: anna-lena

Stuvad spenat är gott.

Spenatsoppa är gott.

Blomkål är gott.

Det mesta är gott.

2008-08-12 @ 20:22:51
Postat av: maritha

Kul att du har varit här och turistat=)då kanske du gick förbi hemma hos mig, det stora tegelhuset mitt i byn(Laxbrogården)som har varit hotell men nu är post, af och lägenheter.Män som hatar kvinnor var superbra men flickan som lekte med elden och luftslottet som sprängdes är ännu bättre. Stieg Larsson var en fantastisk författare och när jag hade läst alla 3 böckerna kände jag bara att jag ville läsa mer men det går ju tyvärr inte=(. Är lite avundsjuk på dig som har dom kvar=).

2008-08-13 @ 00:35:18
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: Stig

Framför allt glass!

2008-08-13 @ 19:22:30
Postat av: a-l

UTOM glass!

2008-08-13 @ 19:29:50
Postat av: irne

jaja, bråka ni om ni ids. Jag äter gärna både blomkål, spenat och glass. Dock inte samtidigt.

2008-08-13 @ 19:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0