Goda grannar

I stort sett varje jul brukar jag sköta om posten till en granne som alltid åker till Lycksele till jul och varje år får jag ta över hennes julblommor. I år var "skörden" extra överdådig............två stora vita julstjärnor och två röda amaryllisar som snart kommer att blomma. Två stänglar på varje lök är det dessutom och har jag tur blir det fler. Amaryllisarna var ganska så höga och skrangliga så jag gjorde slag i saken och åkte iväg och köpte två speciella amaryllisstöd som blev precis så bra som jag hoppades på.

Undra om jag stavade rätt till Lycksele............det heter väl knappast Lyxsele i alla fall ;0)   Jo det var rätt.....googlade lite och hittade rätt direkt.

Nu ska vi snart åka till Stockholm och gratulera en 99-åring med julblomma, tårta och portvin. Hoppas det är något som faller henne på läppen.

Jag har en bloggläsare som heter Stig.............GRATTIS på namnsdagen STIG!!

Kommentarer
Postat av: Stig

Tackar och bockar...

2008-12-17 @ 14:27:00
Postat av: Bella

Du är alltid välkommen till Stockholm. God Jul och kram.

2008-12-17 @ 22:52:46
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: irene

Kära nån, nån som reser till lappstockholm?

2008-12-18 @ 17:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0