Morgonens Lussefirande




07:00 satt vi (jag, sambon och dottern) bänkade vid tv:n för att avnjuta årets Lucia.  Med 20 levande ljus tända i vardagsrummet, rykande kaffe i koppen och härliga lussekatter och pepparkakor kan det inte bli annat än Lucia-stämning. Programmet var bra med fin musik och sång och de flesta traditionella julsångerna även om lite nymodigheter också smugit sig in. Det var en fin föreställning tycker jag.

Eftersom jag mer eller mindre vänt på dygnet så var jag döslut sen så vi gick och la oss igen och tänk så bra jag sov då. det gjorde sambon också för han hade varit ute på galej igår kväll. Julbord och bowling kan ta på krafterna ordentligt verkar det som. Väldigt konstigt.........han har varit på två julbord med sitt jobb dock i två olika konstellationer....låter konstigt för en landstingsarbetare som inte får det minsta lilla julbord.......om jag inte betalar själv förstås.

Min käre sambo hade dock under gårdagskvällen tyckt så synd om mig för att jag aldrig får gå på julbord så han ringde och bokade till i kväll för oss två men även om jag gnällt på avsaknaden av julbord så tackade jag faktiskt nej till hans schangtila erbjudande. Jag är helt enkelt inte i form och uppskattar mer en hemmakväll med ett glas vin och Dansbandskampen på tv. Det var väldigt omtänksamt av honom i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Bella

Det är ju tanken som räknas. Skönt att bara vara hemma också.

2008-12-14 @ 21:20:27
URL: http://bellapension.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0