Det mest dramatiska som har hänt mig just nu.....

...........är att jag dragit på mig ett skavsår på hälen. För att även få till dramatiken här på bloggen så har jag även förevigat det hela. Hälen såg så äcklig och rynkig ut i närbild så att jag blev helt enkelt tvungen att beskära bilden och detta är resultatet - ett litet nätt och svidande skavsår. Jag måste också för rättvisans skull erkänna att det ser mycket värre ut på bild men det gör fortfarande ont.
image196
Mina gamla trotjänare skorna från ECCO började kännas lite utgångna så jag tog fram ett par specialutprovade walking-skor som jag köpte för ett par år sedan men antagligen gick jag ut för hårt på en gång med dom nygamla skorna. Lagom är väl alltid bäst kanske.......

Vår entusiasm för stegandet har kanske gått väl långt när jag och min kollega i natt tog emot ett mejl från den tredje lagmedlemmen där hon bad om ursäkt för att hon bara lyckats gå drygt 10.000 steg igår. Jag ville förstås genast utmäta ett straff (lagledare som jag är). Ni vill förstås veta vilket straff hon fick?! Jo jag svarade henne att som straff måste hon gå mer en annan dag............. Jag undrar om hon tyckte att straffet var hårt ;0)

I natt jobbar jag igen och vet ni vad?? Jag tror att jag ska till jobbet...............

Kommentarer
Postat av: Bella

Överdriv inte stegräkningen. Se där ett skavsår som ett brev på posten. Sätt dig ner i soffan en stund. Jag får så dåligt samvete av din blogg annars.=)

2008-02-20 @ 16:57:44
URL: http://www.bellapension.blogg.se
Postat av: maritha

aj aj aj vadå gå med dom där skavsåren? Ska du gå barfota eller=)

2008-02-20 @ 20:38:05
URL: http://marithape.blogg.se
Postat av: irene

Det kanske fungerar med sprayplåster?

2008-02-20 @ 20:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0