Först Sjukhuset och sen Anna Skipper..............

................i Du är vad du äter, mitt absoluta favoritprogram. Den här gången såg jag dessutom en bekant skymta några gånger i programmet. (var förvarnad)

Jag har sovit halva dagen och gick sen ner till biblioteket och lämnade tillbaka två böcker som jag fått krav på. Vädret var riktigt acceptabelt och dom har redan börjat sopa rent gatorna från vintersanden. Jag undrar om det verkligen inte ska komma något mer bakslag.
Tänk det är bara drygt två månader kvar till Valborg som firas ordentligt i denna stad men det lär jag återkomma till när det är dags.

Igår hade vi polisjakt nästan inne på tomten och en av katterna var halvt ihjälskrämd för dom hade hund med sig. Jag var på jobbet så jag fick inte beskåda spektaklet men det var verkligen synd om katten för hon var helt stel av skräck när hon äntligen kunde komma in i säkerhet. Tack och lov så är hon återställd igen.

Jag har spejat och spanat i lokaltidningen efter vad som hade kunnat vara i görningen men har inte hittat något som stämmer överens med detta.
Det har varit rena vilda västern här några gånger. Rånarjakt med halva området avspärrat och för drygt två år sen sköts det med automatvapen mot ett antal lägenheter en bit härifrån. En natt satte jag mig rakt upp i sängen för att jag tyckte att jag hörde skott men sov vidare för jag trodde att det kanske var något annat men det var det inte visade det sig nästa morgon. Det hade skjutits under natten.
...............men frånsett detta så är det ett mycket lugnt område jag bor i............fast det kanske inte verkar så.

Nu är det sängen som gäller. God natt!

Kommentarer
Postat av: Stig

Allt är ju relativt....

2008-02-22 @ 13:24:14
Postat av: Bella

Det låter inte så farligt. Här kör polisen titt och tätt. Man tänker inte ens på det.

2008-02-22 @ 17:22:16
URL: http://www.bellapension.blogg.se
Postat av: irene

Det ena dramat efter det andra verkar det som

2008-02-22 @ 20:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0