Nu har jag tittat på Mannen som talar med hundar......

.........och när man ser honom är det nästan som magi. Det är otroligt intressant rent psykologiskt att se honom och jag tror man kan översätta en hel del till barnuppfostran om inte rent av allt.

I morse hade jag en inte alltför angenäm upplevelse. Jag gick upp 06:35 för att jag i lugn och ro skulle duscha, äta gröt, läsa tidningen och dricka kaffe för att sedan "stavgånga" mig till jobbet.

07:05 efter duschen, ringer telefonen och det stod "okänt nummer" på displayen. Det kan inte vara sant tänkte jag...........men det var det.........jag skulle ha stått på min post ombytt 06:45 för att ta rapport. Jamen.........det måste ha blivit ändrat.....försökte jag. Det står att du börjar nu men faktiskt så ser det ut som att det är suddat där du står sa kollegan. Ja, det återstod bara för mig att torka håret, kasta i mig lite proteinpulver (som går snabbt), dricka kaffe och borsta tänderna i stort sett samtidigt för att sen cykla till jobbet. Tur att det inte var snö eller halka för jag cyklar inte när det är halt........och att jag bara har tio minuters cykelväg till sjukhuset. 07:28 var jag framme i alla fall och kunde ta över rodret.

Jag tog det hela med chefen senare och hon hade tydligen möjlighet att gå in och kolla eventuella ändringar och mycket riktigt......den 4/2 hade hon bytt tur på mig erkände hon men glömt bort att uppmärksamma mig på det och jag hade heller inte kollat, vilket jag faktiskt brukar göra. Puh, inget man vill uppleva var dag........

Kommentarer
Postat av: maritha

Vilken mardrömsmorgon=)tur att dom inte händer allt för ofta. Vilka kräsna katter du har, minimonsterkatten han äter ALLT...och då menar jag allt. Går inte att ha nåt framme chips , godis eller vad det kan vara, allt slukar han=(men när han stjäl maten jag lagat då j****r ligger han risigt till=).

2008-02-18 @ 22:55:09
URL: http://marithape.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0