Sol, gnistrande snö och två minusgrader

Jag har varit ute och stavgångat i ett riktigt kanonväder. Jag hade världens flyt på gåendet....behövde inte ta bort gummipluttarna utan stavarna högg ändå....................utom på en fläck..........då jag ramlade på isen pladask.
Ingen fara skedd och det är nästan lustigt för jag blir faktiskt bättre i min mer eller mindre kroniska ischias efter en vurpa. Det har alltså hänt förr. Antagligen ruckas något inuti eller  också kan det vara någon kroniskt spänd muskel som tillfälligt slappnar av, av chocken. Drygt 10.000 steg kunde jag i alla fall plussa på.

Jag kan också rapportera att när jag tittade ut på förmiddagen så satt det en hackspett och hackade som bäst på en av talgbollarna i trädgården. Jag rusade upp efter kameran och skulle jag lyckas få en bild var det nödvändigt att knäppa genom fönstret vilket troligen inte skulle bli bra. Jag hann bara zooma in spetten innan det flög vidare så det blev inget.
Efter det blev jag på mitt allra snällaste humör så jag tog ett dyrt fint äpple, skar det mitt itu och la delarna nedanför fågelbordet till koltrastarna, flera stycken som letade mat. När jag sen gick ut och kollade om dom fann äpplet aptitretande så hade dom hackat ur allt fruktkött och det var bara skalet och kärnhuset kvar.
image192             image193
Ja, sen var det eurovisionsfestivalen, där jag är förvånad att inte Carola och Andreas Johnsson gick direkt till Globen för den låten var bra. Sanna Nielsen var också rätt bra men även de två tvillingarna som gick till Globen i kväll.
Vi hade spelat in Göta kanal 2 så den passade vi på att se fast jag tror den gick på TV4 film samtidigt. Det var i alla fall en urusel film, inte ens värd att se fast det var grtatis. Jag fattar inte att Lena Endre ställer upp i något så dåligt, hon som var Ingmar Bergmans favorit om jag inte minns fel.

Kommentarer
Postat av: Bella

Jag tittade också på melodifestivalen. Jag
tyckte att tvillingbröderna var bra och värda en finalplats. Visst känns det som om våren snart är här. Härligt!

2008-02-17 @ 11:12:35
URL: http://www.bellapension.blogg.se
Postat av: mammselen

Kollade på tv hos en arbetskamrat. Bröderna var bra, tycker jag med.

2008-02-17 @ 11:33:17
Postat av: irene

Jag tittade INTE på melodifestivalen. Däremot ska jag ut och gå nu...

2008-02-17 @ 11:56:51
Postat av: Stig

Då måste jag oxå meddela att jag inte såg på melodifestivalen. Däremot lyssnade jag på en livedubbel med Bob Marley från 1976.
Samtidigt läste jag lite i Tom Wolfes tegelsten: "En riktig man".
Den verkar inte handla om mig.....

2008-02-17 @ 16:27:44
Postat av: Jag

Festivalen är väl inget tvång att se för mig heller men det känns som att man vill ha ett hum i alla fall. Och som sagt, den här gången var Carola och Andreas ett måste.

2008-02-17 @ 16:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0