God fortsättning på 2008!

Nyåret firades på en liten ort som heter Kolbäck med min bror och hans familj. Både vitt och rött vin samt champagne intogs tillsammans med mycket god mat - men nu är det slut på sötebrödsdagarna. Jag som nästan aldrig äter godis har fått ett godisbegär som jag inte brukar ha, denna julhelg. Knäck, nötter, chokladtryffel, likörer, vin, whiskey och kakor har intagits i stort sett varje ledig dag.

Idag är början på ett sundare liv och jag har planerat att gå ner 0,5 kg per vecka. Det känns lite pinsamt att skriva om det på bloggen igen efter mitt förra misslyckande men nu är jag faktiskt 100 % motiverad. Inget osunt leverne över huvud taget under hela januari, dvs inget godis, ingen alkohol och så ska jag verkligen lägga mig vinn om att ta mindre portioner.

Sen är det det där med motionen och jag tror att jag börjar närma mig ett Friskis och Svettis-kort den här terminen. Ska vänta liiiiiiite innan jag bestämmer mig. Första februari börjar vi dessutom vår stegräknar-utmaning på jobbet och där tänker jag inte banga........

Nu är det väl slutätet för i år på alla skinkor men den här bilden tycker jag är kul........
image169


Kommentarer
Postat av: Stig

Kolbäck?....hade dom inte ett elitlag i volleyboll, en gång i tiden?.....

2008-01-03 @ 17:58:02
Postat av: Jungfrun

Jo alldeles riktigt, det hade dom och jag undrar om det inte rent av var när jag gick på gymnasiet i Hallstahammar - runt 1975 men där kan jag ha fel.

2008-01-03 @ 18:33:44
URL: http://jungfrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0