Idag har jag bakat pepparkakor.

Hon är galen, tänker ni men det var den där eländiga biten som låg kvar i kylen och bjöd ut sig. Det är ju så gott med pepparkaksdeg - faktiskt godare med deg än gräddade kakor. Nu finns det i alla fall bara gräddade kakor kvar till resten av familjens glädje.

Som kassör i samfälligheten har jag haft en del att styra med så här vid årsslutet. Man kan ju stirra ihjäl sig på alla siffror och rätt måste det ju bli. Ordförande och jag ska väl ha en "sittning" innan årsmötet och han är kinkig, vilket är bra. Det är den "sittningen" jag håller på att förbereda så att den går smärtfritt mentalt.

Jag / vi har också blivit bjudna på bröllop i sommar. Min systers äldsta son ska gifta sig med stort bröllop. 95 personer är bjudna och dyrt verkar det bli men dom vill absolut gifta sig ordentligt och det låter jättekul att få komma på bröllop.

Nu är det sängen som gäller och jag ska lyssna ut boken "Tjuvarnas marknad". Den var faktiskt riktigt underhållande och Tomas Bolme var en suverän uppläsare. Han spelade nästan lite teater då och då.

                                                                                 God natt!

Kommentarer
Postat av: Bella

Pepparkakor, mums! Det låter riktigt kul att få gå på ett stort bröllop. Du har ju tid att tänka på kläder och det är ju ett roligt "besvär".

2008-01-09 @ 18:01:31
URL: http://www.bellapension.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0